Kamis, 26 November 2015

Kebaikan Arnica

Kebaikan Arnica

Berabad-abad lamanya, Eropah telah mempertimbangkan Arnica herba utama untuk melonggarkan otot sakit-sakit badan. Dan untuk hampir sama panjang, Indian Amerika digunakan varian herba yang ditanam di Amerika Syarikat untuk menyembuhkan penyakit kulit, melegakan sakit otot dan melegakan luka. Arnica telah dimasukkan di Amerika Dispensatory sejak 1820, dan juga di Amerika Syarikat farmakope.

Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa Arnica adalah semata-mata untuk kegunaan luaran dan toksik jika ditelan.

Di Jerman, lebih daripada 100 jenis rawatan penyembuhan dan salves dibuat dengan Arnica sebagai bahan utama. Kadar pasaran homeopati Arnica sebagai salah satu produk yang terkemuka. Menurut kajian Jerman, Arnica mengandungi dihydrohelenalin helenalin ahd, dua elemen yang mempunyai daya anti-radang dan algesic. Untuk membuat pelulut yang mudah, rebus campuran satu auns bunga Arnica dan satu auns lemak babi untuk beberapa jam. Selepas meneran, campuran mestilah teliti sejuk sebelum ia boleh digunakan sebagai obat penawar yang kering.

Ini adalah rawatan herba sangat selamat untuk kegunaan luaran. Tetapi ia berbahaya jika diambil secara dalaman. Walaupun dos yang kecil boleh menjadi beracun jika dimakan. Arnica boleh merosakkan jantung dan sistem peredaran darah, kajian menunjukkan. Kajian lain mengesahkan bahawa sistem jantung amat berisiko daripada Arnica apabila diambil secara dalaman. Dan manakala herba secara meluas dianggap sebagai selamat untuk kegunaan luaran, ia harus diperhatikan bahawa pada sesetengah orang, helenalin boleh menghasilkan tindak balas alahan yang membawa kepada dermatitis. Berhenti menggunakan herba ini jika anda mengalami ini jenis tindak balas.

Kajian menekankan bahawa untuk mendapatkan penggunaan optimum keupayaan penyembuhan Arnica sebagai analgesik dan agen anti-radang, daisy-seperti Arnica bunga kuning-oren mesti dipanaskan dan penuh untuk tempoh yang betul semasa. Dan sebagainya bilik mandi adalah tempat yang sangat baik untuk menggunakan rawatan Arnica. Hanya meletakkan Arnica kering daun dalam satu kain hipoksia tipis karung kecil dan rendam dalam tab air panas - kemudian tenggelam dalam dan menikmati kualiti yang santai indah herba ini yang menakjubkan. Otot anda akan menjadi begitu tenang anda akan merasa seperti anda hanya mempunyai urutan.

Jika anda tidak mahu untuk menyediakan Arnica diri sendiri, banyak kedai-kedai makanan semula jadi dan kesihatan menjalankan pelbagai salves dan rawatan lain. Ramai pakar herba terutamanya suka Arnica, kerana ia adalah salah satu daripada beberapa herba yang boleh digunakan segar atau kering sebagai bahan dalam rawatan homeopati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar